سایت یا شبکه‌های اجتماعی؟

سایت یا شبکه‌های اجتماعی؟
  • پنج شنبه ۳۰ آذر سال ۱۳۹۶

شاید یکی از مهمترین سوالاتی که در هنگام شروع دیجیتال مارکتینگ در ذهن شما شکل
بگیرد این باشد. ما با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و... چه نیازی برای راه اندازی سایت خواهیم داشت؟ در ابتدا باید بدانیم که شبکه‌های اجتماعی قابلیت هایی که شما در سایت می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید را ندارند. هر چقدر هم این شبکه‌های اجتماعی پیشرفته شوند بازهم جای سایت را برای شما نمی‌گیرند. دلیل این موضوع هم آن است که شما در بهترین حالت اگر خوب در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، بعد از این که شبکه‌ی اجتماعی جدیدی روی کار بیاید یا این شبکه‌های اجتماعی فیلتر بشوند، دیگر کاری از شما ساخته نخواهد بود. این بدان معناست که همه‌ی سرمایه گذاری هایی که انجام داده اید و زحماتی که تا به اینجا برای پیشرفت در فضای مجازی کشیده اید در صورت به وجود آمدن هرکدام از مواردی که ذکر کردم، ازدست تان می‌رود.
یکی از دانشجوهای من بر روی یک شبکه‌ی اجتماعی خاص، بسیار قدرتمند فعالیت می‌کرد. بعد از مدتی کم کم متوجه شدم می‌خواهد کار خود را رها کند. وقتی که دلیل آن را از او پرسیدم متوجه شدم که کاربران دیگر آن انگیزه اولیه را برای خرید و سفارش از طریق این شبکه اجتماعی را ندارند. این در صورتی است که من به او گفته بودم که حتما بر روی سایتش تمرکز بیشتری کند. ولی متاسفانه او فقط بر روی شبکه اجتماعی فعالیت می‌کرد و همین امر موجب سرد شدن تدریجی او از کسب و کار اینترنتی شود.

بنابراین کاری که ما باید انجام بدهیم این است که ابتدا یک وبسایت را راه اندازی کنیم و اصل کسب و کارمان را برپایه‌ی این وبسایت در اینترنت بنا بگذاریم. از شبکه‌های اجتماعی هم به عنوان ابزاری برای معرفی وبسایت و همچنین ارتباط هرچه بیشتر با کاربران مان استفاده می‌کنیم

پیام یا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.